Prowadzenie księgowości firmy wymaga czasu i wiedzy. Polskie przepisy bywają zawiłe, a tempo wprowadzanych zmian prawnych sprawia, że łatwo się w nich pogubić. Wielu przedsiębiorców, chcąc uniknąć chaosu, korzysta z pomocy biur rachunkowych. Tych na rynku nie brakuje, ale jak spośród nich wybrać zaufanego i profesjonalnego partnera, któremu bez obaw będzie można powierzyć swoje finanse? Oto, czym warto się kierować przy wyborze.
Doświadczenie i odpowiednie kwalifikacje
Przed nawiązaniem współpracy z biurem rachunkowym najlepiej sprawdzić, jak długo funkcjonuje na rynku. Jeśli okaże się, że ma doświadczenie, można sądzić, że zyskało zaufanie klientów i dobrze realizuje powierzone mu zadania. Warto też poprosić o potwierdzenie kwalifikacji. Profesjonalni księgowi nie będą stawiali oporu przed okazaniem certyfikatów zaświadczających o ich umiejętnościach.
Dobra opinia na rynku
Pod uwagę trzeba też wziąć opinie innych klientów. Przy wyborze biura rachunkowego rekomendacje mogą okazać się bardzo cenne. Nie należy zapominać również o możliwościach, jakie daje internet. Research pozwala poznać niezależne opinie klientów, na podstawie których można wyrobić sobie zdanie na temat działalności biura.
Zakres usług i możliwości współpracy
Znaczenie ma także zapoznanie się z ofertą biura rachunkowego. Warto oszacować stosunek ceny do ilości proponowanych usług. Koniecznie trzeba się też dowiedzieć, jak przebiega współpraca z klientami. Czy księgowi są elastyczni, czy zapewniają możliwość reprezentacji przed urzędami, czy oferują współpracę online? Wszystkie te kwestie wpłyną na jakość i komfort późniejszej współpracy.
Ubezpieczenie OC
Każde profesjonalne biuro rachunkowe opłaca polisę OC. Warto tym samym sprawdzić, czy to wybrane przez nas, jest ubezpieczone.